Alla inlägg under november 2014

Av Jessy - 30 november 2014 03:25

Fullt ös hela dagen. Fick sovit länge imorse så jag var utvilad för denna dagen!
Mötte min vän från Halland vid 16-tiden och hinner typ bara precis hem sen står resten av gänget på dörren och vi hade inte hunnit äta middag än... Så blev middag till alla istället   
Sen bar de iväg på förfest hos några andra vänner! Så jävla trevligt vi hade   
Sen drog vi på fest hos en raggarklubb. Jag var ju nykter o körde så jag passa på att skaffa mig en ny tatuering. Lite kul får man ju ha   
Men nu är jag hemma igen, o givetvis folket jag hade i bilen. Så nu ska jag krama kudden i ett par timmar!   

Godnatt o sov gott!   
Bjuder på en bild på min nya tatuering!

// Jessy

Av Jessy - 27 november 2014 18:16

Ojoj, nu är helgen snart här och då blir det fullt ös. Fest hos en raggarklubb på lördag ;) Och är en del man ska hinna med. Har i alla fall påbörjat vissa saker. Denna gången ska jag faktiskt vara nykter och köra :P men har lika kul för de. Men ikväll blir det att färga håret och så kommer små brödernas mamma hit och lämna grejor jag har beställt från små brödernas jultidningar. Sen imorgon blir det att gå upp tidigt, ska jobba en sväng och sen fixa med grejor så typ allt är klart inför lördag. För lördag förmiddag ska vi eventuellt åka och titta på hus och sen ska jag möta min goda vän från Halland inne i byn vid 17-snåret på lördag så han hittar hem till oss. Sen är det fullt ös för ska vara nere i Södra Sandby vid 19-tiden för att förfesta. Usch, får ont i magen av vad som ska hinnas med :P Men blir nog bra. Det blir det alltid! ;)


Nä, nu blir det nog snart att få lite liv i syrran och få hennes hjälp med att fixa håret. Inte snyggt att ha en liten utväxt och att jag förmodligen ska har rockabilly lugg på lördag! Blir ingen snygg lugg om utväxten är kvar! Okej, blir inte snygg oavsett om utväxten är kvar! :P


Ha en trevlig torsdag alla läsare! ;)

// Jessy

 

Av Jessy - 25 november 2014 15:35

En fördel med att vara arbetslös är sovmorgonar. Men det är inte så bra när AF skickar att man ska vara på ett möte kl 9 på morgonen. Så nattens sömn har varit kass så in i helvete men upp kom jag och va med på mötet. Sen blev det hem och göra lite ärenden och nu har jag mer eller mindre satt mig ner i soffan med datan för att söka lite jobb. Har startat en maskin tvätt som snart är klar så blir nog att köra nåna maskiner tvätt till idag.

Det är jobbig att söka jobb. Inte jobbigt så men just att skriva personligt brev tycker jag är jätte svårt. När jag har skrivit personligt brev tycker jag inte att det blir så bra men skickar iväg det ändå för att söka jobbet men har aldrig varit nöjd med ett enda personligt brev jag har skrivit.  Och det är inte kul :(

Aja, får väl försöka komma på nått och se om det blir bra :) Men huvudet börjar protestera nu. Känner att jag har en huvudvärk som börjar komma smygandes... Blää på de!

Ha en trevlig tisdag! :)

// Jessy

Av Jessy - 20 november 2014 17:12

Tycker jag skriver väldigt mycket om vad som pågår i mitt "sorgliga" liv just nu. Men ibland har man bara för mycket helvete runt sig. Jaja, idag blev det i alla fall städning av huset för att mäklaren skulle komma och fota huset. Men mamma fick ett samtal en timme innan mäklaren kom hit där han sa att han inte tänker fota invändigt av huset eftersom situationen är som den är. Så han väntar med att fota invändigt till vi har flyttat. Och det är ju väldigt snällt av mäklaren faktiskt :)

Och sen mäklaren åkte har jag suttit vid datan och sökt jobb. Fick ett tips av en kompis att söka ett jobb hon hade kollat på men tyckte inte det passade henne utan att det passade mig bättre. Så det var jätte snällt av henne! :)


Nä, nu blir det snart att äta middag och sen ska jag och mamma köra till mina småbröder och deras mamma och ta en fika. Bara för att det var ett tag sen. Hmm, undrar om jag får köra Saaben? Eftersom mamma tycker jag ska lära mig att köra den då min bil troligvis kommer att vara på verkstad och göras vid när mamma och hennes sambo är på semester. Då har jag inget annat val än att köra Saaben, och mamma vill att jag ska vänja mig vid växellådan på den bilen för den är tydligen rättså nyligen reparerad men inte inkörd så är sten hård och lite knepig i växlingen.

Hmm, och jag som har sagt att jag vägrar köra Saab sedan jag körde exets och inte fick i den i växlarna så han fick sitta och växla till mig :P Kan bli intressant detta... :P


// Jessy

Av Jessy - 18 november 2014 23:01

Haha okej kanske inte. Men har inte gjort så väldigt mycket idag. Har i alla fall hjälpt mamma att packa ner allt i allrummet på ovanvåningen. Tog egentligen inte någon lång stund. Var inte så mycket saker där. Har blandade känslor nu när man har börjat packa. Trivs jättebra i detta huset och har typ halva barndomen här. Jaja, bodde ju inte i detta nybyggda då utan i den gamla delen av huset som var en liten sommarstuga. Där bodde jag varannan helg med min lillasyster och pappa, och ett tag även min storebror, när mina föräldrar skildes för snart 13 år sen. Även om det känns jobbig så ska det bli väldigt skönt att komma här ifrån. Finns en del i huset som jag går och stör sig på. T.ex att köket inte är komplett än och ändå har vi bott här i två år snart.


Det är väl vad jag har gjort idag :P

Fast tycker det är rätt lugnt med tanken på vad jag gjorde igår. Igår tog jag hand om min hund och mammas hund. Klippte klorna på dom och klippte till pälsen och bortsa igenom dom. Tanken var oxå att bada dom men orkade inte. Sen blev det en runda inom Eslöv och tog itu med ett ärende dit. Så det var skönt.


Usch nä, ska nog lägga mig och kolla film nu och försöka sova i tid. Ska upp hyfsat tidigt imorgon för att passa hundarna då mamma och hennes sambo ska sticka och fixa pass till mamma och sedan åka till mammas svärmor. Och lillasyster har skola och sedan ska hon jobba


Ha det gott! Bjuder på en bild från ilördags ;)

//Jessy

 

Av Jessy - 16 november 2014 15:00

Idag mår man som man förtjänar :P Blev ingen roadtrip till Halland... Så blir det ibland men som vi sa det kommer fler dagar. Så blev en lugn fredag och igår tänkte jag hålla mig hemma och börja packa. Men så blev det inte. Ett par vänner övertala mig att följa med dom ut. Ibland blir man väldigt glad att man har såna vänner, framför allt när det blev lite dåliga besked om "drömhuset". Så var lite nere men det ändrades fort när jag kom ner till vännerna.
Trots att vi inte var många på festen så hade vi jävligt trevligt! Och resan hem var totalt flippad!


Och idag mår man ju då som man förtjänar. Ligger halvt död på soffan och dricker redbull och äter ostbågar.
 Haha! Men helt klart värt de!


Imorgon är det ny vecka och då blir det nya tag. Ska in till Eslöv en runda hade jag tänkt men får se hur de blir. Blåser ju som fan ute nu och känns som att det bara blir värre och värre, så hoppas jag kommer iväg :P


Ha en trevlig söndag!

// Jessy


Av Jessy - 13 november 2014 22:11

Det var ett tag sen jag skrev här. Men så är det när man inte har något roligt att blogga om... typ. Söker jobb som en galning mitt i veckan och till helgerna är det raggen som gäller. Kul kul. Men denna helgen blir en lugn helg. Imorgon kör jag upp till Halland till min extra mamma som har tjatat på mig sen jag fick mitt körkort (för typ sådär 6 månader sen) att jag ska komma och upp och hälsa på. Men lite svårt när jag inte har haft egen bil förrän nu. Så imorgon bär det iväg :)

O nu när jag har fått bilen till att rulla så har jag märkt att där är lite som inte stämmer som det ska med den bilen så mammas sambo tycker att jag ska sälja den och köpa nått annat som är med pålitligt än den jag har. Så får se hur det går med de. Men ska nog bli bra.

Mycket som snurrar i skallen nu oxå när vi letar nytt boende. Men vi hoppas på posetiva besked imorgon från det huset vi verkligen vill ha. Men men, annars är det bara att fortsätta jakten.

Nä, nu ska jag nog snart krypa ner under täcket och sova så jag är utvilad till imorgon :P Lång väg att köra men det går de med! Tycker ju om att köra bil :D


Ha det bra!

// Jessy

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards