Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Ännu fler goda nyheter!

Av Jessy - 17 december 2014 23:42

Hmm... De där jobbet gick inte som jag hade hoppats så nu letar man jobb igen. Tråkigt när det är så men men jag hänger inte läpp för det. För i lördags var jag och familjen och titta på en gård och vi föll allihopa för det. Och allt kändes jätte bra så dom skulle höra av sig på kvällen men eftersom jag körde till Tomelilla efter husvisningen så fick jag inte veta vad dom hade sagt förrän jag kom hem på söndagen. Och då var det typ att mamma och hennes sambo skulle komma ut till dom som ikväll men vi vågade inte jubla än eftersom vi har blivit besvikna mer än en gång tidigare när det har låtit bra. Men ikväll kom mamma och hennes sambo hem med ett påskrivit hyreskontrak. Så nästa år flyttar man till grannkommunen!   


Men givetvis blir inte flytten av förrän mamma och hennes sambo kommer hem från Vietnam. Så vet inte om jag ska rulla tummarna i två veckor eller om jag ska packa? och vad ska jag packa i så fall? För det har alltid annars varit mamma som har packat ner sakerna i huset och nu känns det som att jag får göra en del så vi kan flytta i tid. Får väl ta ett prat med mamma om hur vi ska göra med allt. Inte nog med flytten ska bli av men är snack om att antingen min bil eller deras ska vara på reperation under tiden mamma och hennes sambo är på semester. Så är mycket att stå i. Och jösses vad jag blev lite stressad av att skriva allt detta nu. Detta var inget bra!   

Men är i alla fall jävligt glad att vi har tak överhuvudet och att det inte blev nån sista-minuten-hus-som-inte-funkar-för-oss. Utan ett hus med loge/lada eller vad man nu ska kalla det. Plus att det är gott om utrymme i huset för oss alla.


Nä nu ska jag nog krypa ner under täcket och sova. Hoppas förkylningen ger med sig snart. Orkar inte med den mer!   


Godnatt och sov gott!

// Jessy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessy - 10 mars 2015 21:18

Hoppsan! Nu har jag gjort det igen... Inte bloggat på ett bra tag... Men har haft fullt upp i nya boendet och allt annat runt omkring som har hänt. Usch, men nu håller det väl på att lugna ner sig.. Tydligen eftersom jag sitter här och skriver. Frå...

Av Jessy - 15 januari 2015 10:35

Opps! nu va det ett tag sen man bloggade igen. Men har haft fullt upp så har inte hunnit eller orkat blogga. Julen och nyår hade man fullt upp. Lämnade mamma och hennes sambo på tåget juldagen för att dom skulle åka till Vietnam på semester. Och så v...

Av Jessy - 10 december 2014 19:38

Förkylningen håller i sig än... Den vill verkligen inte ge med sig. Men hoppas den försvinner snart!Men till lite mer posititva nyheter. Idag fick jag ett samtal från stället jag var på jobbintervju hos igår. Dom vill att jag kommer in och påbörjar i...

Av Jessy - 8 december 2014 21:53

Vad jag är på gott humör och har varit sedan i lördags. Känns som att saker och ting börjar gå åt rätt håll. Nu vill jag bara att vi ska få tak över huvudet oxå, börjar ju dra ihop sig med allt nu. Men men, det löser sig. I lördags åkte jag till To...

Av Jessy - 5 december 2014 23:18

Hehe, är inte så aktiv bloggare men roligare att läsa bloggen om jag har något att skriva om. Fredag idag och varit en tur på Nova Lund med min syster. Frågade henne innan i veckan om hon ville med ner för tänkte handla julklappar men eftersom jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards