Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Nytt år = Nya tag!

Av Jessy - 15 januari 2015 10:35

Opps! nu va det ett tag sen man bloggade igen. Men har haft fullt upp så har inte hunnit eller orkat blogga. Julen och nyår hade man fullt upp. Lämnade mamma och hennes sambo på tåget juldagen för att dom skulle åka till Vietnam på semester. Och så var det kräftskiva där på kvällen som man var iväg på. Annandag jul var det fördelsedags middag för min farmor som fyllde 75 då. Och dagarna fram till nyår tog jag det lugn och fick hjälp av min fina att byta till vinterdäck på mammas bil. Bara det att två av däcken var kassa så den stod typ med punktering. Sen efter nyår blev det att börja packa och ha mig. För mamma hade besämt att vi skulle flytta den 10 januari. Dom själva kom hem den 8. Så blev lite stressigt där så ville hjälpa mamma lite. Men hade så dåligt samvete och kände mig en aning stressad att deras bil inte gick att köra med. Men min fina underbara pojke ringde sin bror och undrade om han hade två däck som passa och det hade han. Så fredagen innan vi flyttade fixade jag och min fina med däcken till mammas bil så den rullade när vi flyttade. Och den har rullat sedan dess. Så det känns bra att det blev fixat.

Nu kanske ni förstår varför jag inte hade orkat blogga. Har varit en massa stress och nu är det lite lugnare men fortfarande stressat. rörmokaren kommer idag och ska laga/byta dom elementen som gick sönder när dom satte igång vattnet så vi kan få bra värme i huset. Och jag brukar alltid få i ordning på mitt rum samma kväll som vi har flyttat men denna gången har det inte blivit så för mitt rum är väldigt litet plus att elementet är sönder så vill inte sätta upp grejor som jag måste flytta på för att rörmokaren ska komma åt och laga elementet.

Mitt i flytten fick jag oxå ett tips av mammas barndomsvän om ett jobb. Så har ringt och pratat med chefen där idag och skickat in mitt CV så nu hoppas jag att hon ringer imorgon eller efter helgen och ber mig komma in på intervju. Håller tummarna!

Nä nu gick proppen här så får väl ner och säga till mamma om de för tror inte att dom har upptäckt att den har gått :P


Sen blir det att få i mig lite mat innan det är dags att köra och göra lite ärenden.

OJ vilket långt inlägg. Inte bra att ha för mycket att göra :P


Ha en trevlig dag!

// Jessy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessy - 10 mars 2015 21:18

Hoppsan! Nu har jag gjort det igen... Inte bloggat på ett bra tag... Men har haft fullt upp i nya boendet och allt annat runt omkring som har hänt. Usch, men nu håller det väl på att lugna ner sig.. Tydligen eftersom jag sitter här och skriver. Frå...

Av Jessy - 17 december 2014 23:42

Hmm... De där jobbet gick inte som jag hade hoppats så nu letar man jobb igen. Tråkigt när det är så men men jag hänger inte läpp för det. För i lördags var jag och familjen och titta på en gård och vi föll allihopa för det. Och allt kändes jätte bra...

Av Jessy - 10 december 2014 19:38

Förkylningen håller i sig än... Den vill verkligen inte ge med sig. Men hoppas den försvinner snart!Men till lite mer posititva nyheter. Idag fick jag ett samtal från stället jag var på jobbintervju hos igår. Dom vill att jag kommer in och påbörjar i...

Av Jessy - 8 december 2014 21:53

Vad jag är på gott humör och har varit sedan i lördags. Känns som att saker och ting börjar gå åt rätt håll. Nu vill jag bara att vi ska få tak över huvudet oxå, börjar ju dra ihop sig med allt nu. Men men, det löser sig. I lördags åkte jag till To...

Av Jessy - 5 december 2014 23:18

Hehe, är inte så aktiv bloggare men roligare att läsa bloggen om jag har något att skriva om. Fredag idag och varit en tur på Nova Lund med min syster. Frågade henne innan i veckan om hon ville med ner för tänkte handla julklappar men eftersom jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards